maandag 14 september 2015

Saleha beauty rich luxury lipstick ''Famous''

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik weer een nieuwe review voor jullie. Dit keer over een lipstick, waarvan het merk mij tot nu toe nog onbekend was. Des te nieuwsgieriger ik was toen ik deze lipstick opende. Er kwam mij een heerlijke geur tegemoet en eenmaal geswatched was ik verkocht. Hier moést ik een review over schrijven! Kijk mee naar deze prachtige lipstick;



Saleha Abbasi is een make-up artist uit Houston, Texas maar opgegroeid in Chicago, Illinois.
Ze besloot haar eigen make-up lijn op te richten, en na jaren van ervaring werd zij erg kieskeurig op het gebied van make-up producten die ze zowel op haarzelf als op haar klanten gebruikte. Haar visie was om een dierproefvrije make-up lijn op te richten die super gepigmenteerd zou zijn, en met de beste ingrediënten gemaakt zou worden. En dat is gelukt, haar producten zijn allemaal dierproefvrij en ontzettend gepigmenteerd!


De verpakkingen zijn al prachtig. Ik ben net een kraai: alles wat blinkt, of het nu goud, zilver of brons is, trekt mijn aandacht.


Op de verpakking staat duidelijk aangegeven om wat voor lipstick het gaat.


De ingrediënten bestaan voor het overgrote deel alleen maar uit voedende en verzorgenden oliën. Dit maakte mij erg nieuwsgierig, maar vooral enthousiast!


Ook de huls van de lipstick vind ik prachtig. Als ik eerlijk moet zijn had ik de lipstick wel iets zwaarder verwacht, het voelt wat 'goedkoop' aan. Maar niet te kritisch; het gaat vooral om de kwaliteit van lipstick.


Als je de dop van de huls haalt, komt je een heerlijke geur tegemoet. Nog meer als bij MAC lipsticks, ja echt! Ik ruik vanille, één van mijn favoriete geuren, maar ook een beetje munt. Dat is ook niet zo gek, want deze geuren staan ook in de ingrediënten lijst. Hij ruikt zoet, maar ook ergens in de achtergrond fris. Het doet me denken aan een bepaald snoepje, maar ik kan even niet op de naam komen.


De swatch is geweldig! Hoewel ik niet verbaasd was, Saleha zegt zelf ook al super gepigmenteerde producten te verkopen. En daar is niks van gelogen. Tijdens het swatchen voelt de lipstick vrij stroef aan, maar wat wil je ook met een matte lipstick. Toch door de verschillende oliën in de ingrediënten, voelt het niet vervelend aan.


Op de lippen aangebracht vind ik de lipstick ook echt prachtig. In de huls lijkt de lipstick vooral paars, maar op de lippen neigt hij toch ook wel een beetje naar fuchsia.


Ik vind deze lipstick ook nog eens érg op MAC Flat out fabulous lijken! Deze laatste lipstick heb ik ook in mijn bezit, maar draag ik nooit door de retro matte finish. Deze finish van MAC vind ik helemaal niet fijn en véél te mat voor mijn lippen. De Saleha beauty lipstick in ''Famous'' voelt veel comfortabeler op mijn lippen, ook al is deze ook erg mat. Ik zou de kleur een combinatie tussen fuchsia en paars noemen.


 Deze lipstick is perfect voor bijvoorbeeld een avondje uit. Je kunt gerust een aantal drankjes drinken of uit eten gaan, je hoeft je geen zorgen te maken dat je je lipstick bij moet werken. De swatch op mijn hand zat er de volgende ochtend nog op!
 

Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van matte lipsticks, omdat zij mijn lippen al uitdrogen voordat ik ze heb aangebracht bij wijze van spreken. De Saleha beauty rich luxury lipstick is anders. Het is geen alledaagse kleur, maar ik heb hem al een aantal keren gedragen op speciale gelegenheden. Ik draag er nog wel een lippenbalsem onder of een neutrale gloss erover, dan is het voor mij gewoon perfect.



Neem een kijkje op www.salehabeauty.com of op de (Nederlandse) instagram pagina genaamd: salehabeauty_holland waar je ook bestellingen kunt plaatsen. Ik bestelde de lipstick op vrijdag en had hem de volgende dag al in huis door de brievenbus! De lipstick kost €20,- Wat vergelijkbaar is met MAC. Deze lipstick vind ik zelfs fijner als die van MAC, dus is de prijs absoluut waard!

Er zijn verschillende kleuren verkrijgbaar. Ook heeft dit merk práchtige highlighters, die ik ook zeker nog wil uitproberen.

 

Wat vinden jullie van de Saleha beauty lipstick? Zijn jullie al bekend met dit merk?

Liefs Nicole

Geen opmerkingen:

Een reactie posten