woensdag 16 september 2015

40 beauty questions tag

Hoi allemaal!

Ik vind het altijd ontzettend leuk om tags in te vullen. Niet alleen persoonlijke, maar vooral beauty gerelateerde tags vul ik graag in om het vervolgens te delen met jullie. Ik kwam weer een hele leuke tag tegen bij Vera Camilla, namelijk de 40 beauty questions tag! Kijk mee hoe ik 40 (eigenlijk 42 hihi) beauty vragen beantwoord!




1. Hoe vaak per dag was je je gezicht?
2x per dag. s'Ochtends alleen met water en s'avonds met een facewash.

2. Wat is je huidtype (vettig, droog…)?
Mijn huidtype is normaal tot gecombineerd. Nu het kouder word, merk ik dat mijn huid ook droger word. Hoog zomer daarentegen ben ik na een halve dag net een glimworm.

3. Welke facewash gebruik je op het moment?
Purity made simple van Philosophy en La roche posay gel moussant purifiant.

4. Scrub je wel eens?
Ja zeker! Eens in de 12-14 dagen gebruik ik een peeling van Philosophy, en daarnaast probeer ik 1x in de 5/6 dagen mijn gezicht (en huid) te scrubben.

5. Welk merk gebruik je daarvoor?
Momenteel Freeman, wat verkrijgbaar is bij de Kruidvat. Voor mijn lichaam een van Balea, het Duitse huismerk.

6. Welke dagcrème gebruik je?

Philosophy renewed hope in a jar of een van De Tuinen.



7. Heb je sproeten?

Nee!

8. Gebruik je oogcrème?
Ja, sinds kort gebruik ik de all about eyes rich van Clinique. Bevalt me erg goed!

9. Heb je of had je een acnè-gevoelige huid?
Voor degene die mij kennen weten wel wat ik nu ga antwoorden: Ja. Ik had een acne-gevoelige huid maar ben daar nu gelukkig helemaal van af. Ik heb véél geprobeerd, tot AB kuren aan toe maar niks hielp. Mijn dokter heeft mij toen een andere anticonceptie pil voor geschreven, and goodbye acne! De meeste littekentjes zijn overigens verdwenen of vervaagd door de producten van La roche posay (met name de Effacler lijn).

10. Heb je ooit ProActiv gebruikt?
Ik moest dit serieus gaan googlen en het enigste wat ik vind is over cholesterol verlaging, maar nee ik heb mij daar nooit in verdiept of expres gebruikt.

11. Welke foundation gebruik je?
Momenteel gebruik ik heel graag de bb cream van Guerlain, omdat die zo lekker dekkend en voedend is. Daarnaast is MAC studio fix ook al lange tijd een favoriet.

12. En welke concealer?
Om eerlijk te zijn heb ik de laatste tijd een beetje problemen met concealer. Ik heb er een hoop, van goedkoop tot duur maar niks voldoet eigenlijk aan mijn verwachtingen. Als iemand een tip heeft over concealer, en dan met name eentje die oplichtend is voor onder de ogen en niet in de lijntjes gaat zitten, please let me know! Hieronder in de comments of op Facebook/instagram.

13. Weet je wat je ondertoon-kleur is?
Ja, ik heb een roze ondertoon.


14. Wat vind je van valse wimpers?
Ik vind het prachtig, het kan heel mooi staan, maar ook je look maken of breken. Je moet weten hoe je er mee om moet gaan en welke wimpers mooi staan bij je gezicht/look. Ik heb zelf nog nóóit nepwimpers gedragen, ik heb een heel stapeltje in mijn kast maar ik heb altijd het idee dat het too much is bij mij. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe ik ze aan moet brengen, oeps..

15. Wist je dat mascara officieel maar 3 maanden houdbaar is?
Dat weet ik, maar daar luister ik lekker niet naar! Ik heb mascara's van vorig jaar en dat gaat nog prima. Ik leen mijn make-up ook nooit uit dus ik heb niet het idee dat 3 maanden ook nagestreven moet worden.

16. Welk merk van mascara gebruik je?
Ik heb een nieuwe mascara van Lancome, Grandiose. Dit is zo'n goede mascara! Ik gebruik hem nu elke dag. Ook heb ik voor het eerst een mascara primer aangeschaft van Estée lauder, die gebruik eronder en het werkt echt fantastisch. Ik krijg alleen maar complimenten over mijn wimpers!

 
 


17. Sephora of MAC?
Goshhhh i'd wish i could say Sephora! Maar helaas is Sephora niet meer in Nederland (snik snik) dus dan zeg ik toch MAC.

18. Heb je een MAC Pro-Card?
Nee, heb ik niet.

19. Welke make-up tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Kwasten!

20. Gebruik je een basis of primer voor de ogen?
Ja, meestal mijn paint pot in Painterly van MAC. Voor een hele heavy ooglook die lang moet blijven zitten liever de primer potion van Urban decay.

21. En voor het gezicht?
Daar gebruik ik ook graag 2 verschillende voor, ik ben erg fan van de Guerlain météorites primer maar ook de Smashbox photo finish primer is geweldig.

22. Wat is je favouriete oogschaduw (kleur of tint)?
Zonder twijfel bruin tinten. En dan met name het Urban decay naked 2 palette is groot favoriet.


23. Gebruik je vloeibare eyeliner of een potlood?
Vloeibare eyeliner! Af en toe een eyeliner stift.

24. Hoe vaak prik je jezelf in de ogen met een oogpotlood?
Nooit, want ik gebruik amper oogpotlood. Wel prik ik mezelf vaak in mijn oog met een mascara, vooral eentje die een hard kammetje heeft zoals Benefit They're real mascara..

25. Wat vind je van losse oogschaduws?
Ja, wat vind ik er van?! Het is oogschaduw, haha. Ik vind een palette wel veel handiger en gebruik ik liever.



26. Gebruik je minerale make-up?
Nee, dat heb ik eigenlijk ook nooit gedaan..

27. Wat is je favoriete lippenstift?
MAC faux! Wat een heerlijke kleur. Zo subtiel, maar staat bij elke look mooi! Sowieso zijn MAC lipsticks mijn favoriete lipsticks en geen merk zal dat ooit kunnen overtreffen.

28. En lipgloss?
Estée lauder heeft fijne glossjes.

29. Wat is je favoriete blush?
Ik kan er echt niet maar één kiezen hoor! Ik heb zoveel favoriete blushes.. Momenteel is dat de Guerlain rose aux joues blush in Morning rose. MAC Dainty zal ook altijd favoriet blijven en blushes van Catrice zijn ook super mooi.


30. Koop je wel eens make-up via Ebay?
Nee, niet van plan ook.

31. Houd je van drogisterij make-up?
Ja absoluut! Ik ben gek op het merk Catrice en heb daar een hele verzameling make-up van. Ook L'Oréal en Maybelline zijn fijne drogisterij merken.

32. Ga je wel eens naar CCO’s? (Cosmetic Company Outlets)
Ik ken het niet, maar het klinkt goed... hehe

33. Heb je ooit overwogen make-up lessen te nemen?
Ja wel overwogen, maar het is niet zo dat ik het super graag wil. Het lijkt me interessant, maar ik denk dat ik niet geschikt ben om MUA te worden.

 


34. Ben je klunzig bij het aanbrengen van make-up?
Bij anderen helemaal, maar bij mezelf kan ik er ook wat van. Vooral eyeliner is en blijft een struggle, vooral als ik net een mooie ooglook gemaakt heb met oogschaduw. Dan kun je gewoon bijna geen foutjes maken, of je hele ooglook is verpest. Zovaak meegemaakt.

35. Welke make-up misser vind je verschrikkelijk?
Bepaalde lip-product kleuren zoals lichtblauw, de eyeliners die je ziet op de catwalk en foundation niet uitgesmeerd naar je nek, zodat je met een masker loopt. Thank god dat ik daar geen last van heb.. (of je ziet het niet, in ieder geval hihi)

36. Houd je van kleurrijke make-up (lippen en ogen) of juist van neutrale tinten?
Ja, maar zoals hierboven aangegeven geen rare kleuren. Ooglook heftig? lippen neutraal. Lippen heftig? ooglook neutraal. Hoeft niet altijd, vooral niet als ik naar een bruiloft ga maar over het algemeen wel.

37. Welke celebrity heeft vaak mooie make-up?
Rihanna en Beyoncé. Rihanna is wat meer over de top, maar kan het goed hebben. Beyoncé is vaak neutraal en dat staat haar prachtig.


38. Als je het huis maar met één make-up item kon verlaten, wat zou het dan zijn?
Toen ik nog acne had zou ik zeggen foundation, nu is dat mascara!

39. Verlaat je wel eens je huis zonder make-up op?
Ja zeker, elke dag. Ik draag echt niet elke dag make-up en al helemaal niet als ik aan het werk ben s'ochtends.

40. Vind je dat je er goed uitziet, zelfs zonder make-up?
Goed uitziet is een groot woord. Meestal krijg ik de vraag of ik ziek ben of moe, omdat ik gewoon heel wit ben en als ik dan één nachtje niet lekker heb geslapen, heb ik ook nog eens zwarte kringen onder mijn ogen. Maar ik kan er best mee door, denk ik. Ik voel me wel zelfverzekerder en volwassener met make-up.

41. Wat is volgens jou de beste make-up lijn?

Hmm, lastig. De métérorites lijn van Guerlain is super fijn en gebruik ik graag. Maar als ik één merk moet kiezen met de fijnste producten waar ik altijd tevreden over ben is het MAC.

42. Wat vind je van make-up?
Silly question. Obviously I love make-up.



Dit waren de 40 beauty questions! Toch raar dat het dan 42 vragen zijn, maar goed we laten de titel zoals het heet. Ik vond het in ieder geval een super leuke tag om in te vullen, want het gaat natuurlijk over mijn favoriete onderwerp: beauty.
Ik hoop dat jullie weer wat meer over mij te weten zijn gekomen en dan vooral over welke producten ik gebruik en aanraad.


Liefs Nicole

3 opmerkingen:

  1. Leuk om Te lezen sis!! En bij andere kan je het ook heel goed!!! 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag! Mooi ook die foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de concealer van maybilline die van 24H ik vind em echt geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen