donderdag 10 september 2015

What's in my travel make-up bag?

Hoi allemaal!

Afgelopen week ben ik terug gekomen van een heerlijke week in Turkije. Het leek me leuk om mijn travel make-up bag aan jullie te laten zien, de make-up en overige beauty producten die ik mee nam in mijn koffer! Ik bedacht me vooraf al, dat ik waarschijnlijk niet veel make-up zou gaan dragen dus ik pakte redelijk weinig in. Kijk je mee?



Deze toilettas is van de Primark. Hij is ontzettend handig want je kunt hem uitklappen en dan heb je 3 aparte etuis om je make-up in op te bergen. Ook kun je hem ophangen aan bv. de badkamerdeur. Ik weet niet meer precies wat hij kostte maar volgens mij €6..


Ik moet wel zeggen dat het meeste gewoon door elkaar zit, er zit niet persee een logica in de volgorde van de producten hihi. Dit werkte voor mij gewoon goed.


 Ik nam 4 lipsticks mee en een lipgloss. De andere lipstick had ik gewoon in mijn handtas. Ik nam verschillende kleurtjes mee, zodat ik kon afwisselen. Een roze van YSL, Perzik kleurtje van Dior, een rode van L'Oréal en in mijn handtas MAC Faux.
Ik nam maar 1 oogschaduwpalette mee, een travelsize van Smashbox. Ontzettend handig voor op reis! In dit palette zitten 8 kleuren waar je goed mee kunt variëren. Je kunt met dit palette een alledaagse nude look creëren maar ook een smokey avond look. Ik nam een sample size verpakking oogschaduwbasis mee van Urban decay en een wenkbrauwpotloodje van BE creative.


In het middelste vak zie je 2 blushes, een koele roze blush van P2 en een koraal kleur van Kiko. Een highlighter mag ook niet ontbreken en ik pakte meteen uit met Mary-lou manizer van The balm! Blijft een pareltje. Ik nam een travel size primer mee van Smashbox, mijn Anastasia dipbrow pomade wenkbrauwgel en mijn favoriete eyeliner, NYC liquid liner.


 In het onderste vakje zie je mijn favoriete drugstore mascara: de Maybelline lash sensational mascara. Ik wilde graag bruin worden deze vakantie, maar ik besloot toch om één foundation mee te nemen voor al ik s'avonds wat meer make-up op wou doen. Ook is deze foundation normaal gesproken nét iets te donker voor mij, dus dan zou hij op vakantie perfect zijn. Ik nam deze fijne bronzer mee van Guerlain terracotta, een wimperkruller van Catrice en een concealer van L'Oréal. Last but not least de prime and fine poeder van Catrice om het geheel af te poederen.

Zal ik je een grap vertellen? Ok het is geen grap; ik heb niks meer gebruikt dan mascara en wenkbrauwpotlood. En nog niet eens elke dag, ook niet s'avonds. Weet ik dus voor de volgende keer! Het was 38 graden en véél te warm om zolang voor de spiegel te staan, ook s'avonds had ik hier helemaal geen zin meer in en het was toch al om 19:30 donker in Turkije, hihi..

Goed, we gaan door naar de overige beauty producten die ik mee nam.


Van mijn nicht die op Schiphol werkt kreeg ik dit tasje met een douchegel van Rituals erin. Daar stopte ik mijn mini's van Victoria's secret bij. Behalve de bodylotion heb ik hiervan alles opgemaakt! We douchten dan ook wel 2x per dag en af en toe waste ik wat kleding op de hand met douchegel.



Hierboven zie je 4 geurtestertjes en 1 klein parfum van Prada. De testertjes heb ik allemaal opgemaakt en Prada candy maar 1x gebruikt. Die nieuwe geur, Alaïa, is trouwens héérlijk! Deze staat meteen op mijn wishlist.
Ik kocht bij ICI paris xl een travel size van mijn favoriete gezichtsreiniger, Purity van Philosophy. Deze heb ik slechts 1x gebruikt!

De shampoo en conditioner van Elvive zijn ook opgegaan. Gek genoeg zijn dit vaak de enige shampoo en conditioner mini's die bij ons verkrijgbaar zijn. Ik heb deze al meerdere keren gehad, ze bevallen best hoor! Deze zijn ook beide op gegaan. 2 deo's, de Odorex is opgegaan op vakantie en de Dove heb ik vandaag voor het laatst gebruikt. Allebei hele fijne deo's waardoor niet gaat stinken als je zweet! Een droogshampoo kan ook niet ontbreken in mijn beauty routine, hoewel deze van Kruidvat wel verschrikkelijk is. Dit is de eerste travel size die ik ontdekt hebt dus ik dacht ik waag de gok; nou hij kan meteen de prullenbak in! Nee, deze is niet fijn. Laat een hele grijze waas achter, stinkt naar haarlak en maakt me haar eerder vetter als frisser.
Als laatst een zonnebrand die ik ook amper gebruikt heb. Ik was wel verbrand maar daardoor heb ik nu nog wel een kleur!


Als laatst laat ik jullie de (overige) gezichtsverzorging die ik mee nam naar Turkije.
Ik nam een setje mee van Clinique, de hydraterende variant. Fijne producten! De moisture surge crème heb ik wel elke dag gebruikt.
Van The body shop nam ik een gezichtsolie olie en mijn favoriete dagcreme tijdens de zomer; de vitamine E aqua boost sorbet. Heerlijke crème met sorbet structuur die heel verkoelend aanvoelt!
Ook deze heb ik een aantal keer gebruikt.
 


En dit was alles wat ik mee nam naar Turkije! Achteraf had ik héél véél dingen thuis kunnen laten. Mijn NYC eyeliner heeft de reis niet eens overleeft. Ik wilde hem één keer gebruiken, maar hij was zo dun en waterig geworden, en de kleur was niet meer zwart maar grijs! Het liep zo me oog in, brrr.. Maar goed, dit weet je nooit van te voren. Ik ging er van uit dat ik me s'avonds wel lekker op zou tutten voordat we uit eten gingen en de boulevard op, maar niks was minder waar. Het was zo warm dat ik er gewoon echt geen zin in had!

Dit artikel zou eigenlijk al vóór mijn vakantie online komen, maar dit was helaas niet meer gelukt. Ik hoop dat jullie het alsnog leuk vinden om te zien wat ik mee nam en wat ik gebruikt hebt =)

Liefs Nicole


1 opmerking:

  1. Allereerst wat een schatje die toilettas van de primark, en ten tweede ik denk haast dat iedereen het herkent......overpacking. Naarmate je vaker weg gaat leer je wel wat je echt gaat gebruiken en wat je net zo goed thuis kan laten haha.

    BeantwoordenVerwijderen