woensdag 23 september 2015

Estée lauder advanced night repair || serum

Hi allemaal,

In deze review ga ik het hebben over een héél bekend serum, namelijk de Estée lauder Advanced night repair. Dit serum is zo geliefd onder een heleboel mensen, dat ik hem graag zelf wou uitproberen. Nu is dit serum niet goedkoop en dat hield mij tegen om zelf het serum aan te schaffen. Toen zag ik dat Ici paris xl een winactie deed op Facebook waarbij je dit serum kon winnen, wow! Dat leek me ideaal natuurlijk, en ik waagde een kans. En ja hoor, een paar dagen later, de hele winactie inmiddels al vergeten kreeg ik een berichtje van Ici paris xl dat ik het serum had gewonnen! Ik was echt ontzettend blij. Ik testte het serum uit en besloot om mijn mening erover met jullie te delen..



Estée Lauder Advanced Night Repair Synchronised Recovery Complex II heeft een luchtige emulsie die snel door de huid wordt geabsorbeerd. Vult het verloren gegane vocht weer aan en versterkt de huid. Houdt het vochtpeil van de huid in evenwicht. Biedt de hele dag verhoogde hydratatie.
Dit serum van Estée Lauder versterkt de vochtbarrière met 54% in 8 weken, zodat het vocht beter wordt vastgehouden en de huid er gezonder uitziet.
Advanced Night Repair Synchronised Recovery Complex II wordt gemakkelijk geabsorbeerd en  laat geen restjes achter.

Overal waar je kijkt op internet lees je goede verhalen over dit serum. Als iets zó gehyped is, dan is het meestal ook gewoon erg goed. Ik verdiep me steeds meer in goede skincare, ik merk dat niet alleen mijn make-up nu mooier en egaler zit, maar dat ook mijn huid er daadwerkelijk frisser uitziet.


De verpakking alleen al oogt ontzettend luxe. De verpakking van het serum is van hard plastic, ik had toch wel verwacht dat dit luxe serum verpakt zou zijn in glas. Glas breekt natuurlijk wel sneller als plastic, dus dat is misschien ook wel slim!


Het serum is geschikt voor alle huidtypes. Nu heb ik natuurlijk niet alle huidtypes tegelijk, maar ik geloof best wel dat dit zo is. Het is tenslotte ook 'maar' een serum, je hoort hierna nog een nachtcrème te gebruiken. Heb je een droge huid, dan gebruik je een volle nachtcrème erna. Heb je een vette huid, gebruik dan een matterende nachtcrème. Mijn huidtype is normaal tot gecombineerd, en voor mijn huid werkt dit serum geweldig.


Ik heb de 50ml versie, er is ook nog een 30ml variant. Dit serum is erg zuinig in gebruik, ik gok dat ik met deze inhoud wel een jaar zal doen. Ik heb hem nu 4 weken in gebruik en er is nog niet eens 1/4 uit. Ook zit er een houdbaarheidsdatum op, na 24 maanden moet je het serum weggooien. Nu hoef je dat niet altijd letterlijk te nemen, je kan hem gerust nog wel even doorgebruiken maar weet dan dat de geur kan gaan veranderen (muf) en de substantie niet meer het zelfde kan gaan zijn.


Het flesje bevat een tipet, waarmee je het serum op je hand aan brengt. Vervolgens masseer je het serum in je huid met ronddraaiende bewegingen. Je gebruikt slechts een paar druppels (5 tot 7) per keer, dit is meer dan genoeg.



Het serum voelt vrij dun aan, maar loopt niet heel snel van je hand. Eenmaal uitgesmeerd lijkt het net water! Gelukkig is dat van korte duur, want het serum trekt snel in je huid. Op het begin lijkt het een beetje te plakken, maar ook dat is zo weer verdwenen. Vooral nadat ik mijn nachtcrème heb aangebracht. De geur is ook heel typisch, het is niet direct een geur van ik van houd. Het heeft iets houterigs, iets warms. Maar dan niet op een hele positieve manier. Het is niet storend, ik let er niet elke avond op met aanbrengen.

Ingrediënten Estée Lauder Advanced night repair serum ||

Water, Bifida Ferment Lysate, Methyl Gluceth-20, PEG-75, Bis-PEG-18 Methyl Ether Dimethyl Silane, Butylene Glycol, Propanediol, Cola Acuminata (Kola) Seed Extract, Hydrolyzed Algin, Pantethine, Caffeine, Lecithin, Tripeptide-32, Ethylhexylglycerin,Sodium RNA, Bisabolol, Glycereth-26, Squalane, Sodium Hyaluronate, Oleth-3 Phosphate, Caprylyl Glycol, Lactobacillus Ferment, Oleth-3, Oleth-5, Anthemis Nobilis (Chamomile), Yeast Extract, Choleth-24, Hydrogenated Lecithin, Ceteth-24, Tocopheryl Acetate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Mexylene Glycol, Carbonmer, Triethanolamine, Trisodium EDTA, BHT, Xanthan Gum, Phenoxyethanol, Red 4, Yellow 5.

In de ingrediëntenlijst zie ik yeast extract staan. Yeast betekent (bier) gist en dat zou de geur ook wel een beetje kunnen verklaren.


Al met al ben ik heel erg tevreden over dit serum. De verpakking is mooi, de substantie is fijn en de werking is goed. Ik merk echt dat ik s'ochtends uitgeruster op sta en een frissere blik heb. Dit serum in combinatie met een nachtcrème en oog crème doet wonderen voor mijn huid.

Ondanks het hoge prijskaartje, is dit serum het helemaal waard. It's worth the hype!
Heb jij al ervaring met het Estée lauder ANR serum? Of ga hem misschien wel aanschaffen? Laat het weten in de comments!


Liefs Nicole

Het Estée lauder ANR || serum is verkrijgbaar bij o.a. Ici paris xl 30 ml voor €72,99 en 50ml €109,26

Geen opmerkingen:

Een reactie posten