vrijdag 10 april 2015

W7 In the city natural nudes eye colour palette

Hoi!

Vandaag review ik het W7 In the city natural nudes eye colour palette. Zo, een mond vol!
Ik ben zelf al bekend met de producten van W7, zo is het In the buff palette echt mijn favoriete palette in mijn stash.
In the nude bezit ik ook, maar bruine kleuren staan beter bij mijn blauwe ogen.
Dit palette schijnt een dupe te zijn voor de Urban decay basics 2 palette, deze bezit ik zelf niet dus ik kan dit niet vergelijken. Wel kan ik dit palette aan jullie laten zien en laten weten wat ik er van vind!

 
De verpakking vind ik erg leuk. Lijkt precies op de andere verpakkingen van W7 paletten, maar deze is duidelijk veel smaller en bevat de helft minder kleuren.
Ook zouden deze oogschaduws mat moeten zijn, en hier ben ik vooral benieuwd naar. Ik ben namelijk niet zo'n fan van matte oogschaduws, omdat ik gewoon wil dat het opvalt. Voor nude ogen laat ik het liever gewoon 'kaal'. Ook valt de pigmentatie van matte oogschaduws vaak erg tegen en dat weerhoud me altijd om duurdere palettes te kopen. Dit product met een zacht prijsje van €4,95 wou ik wel proberen.
 
Dit is de binnenkant als je het doosje open maakt. Op het eerste gezicht zijn de eerste 2 kleuren highlighters. De 2 middelste kleuren basic kleurtjes voor over het ooglid en de laatste 2 donkere kleuren voor in de crease of voor onder je ooglid. 
 
 
V.L.N.R; Wigwam, Troy, Brass, Touch, Autumn, Andrea
 

Op de achterkant staan de ingrediënten en de namen van de kleuren.
Dat vind ik altijd een pluspunt als de oogschaduws namen hebben! Maakt het allemaal nog aangenamer om het product uit te proberen.
 
 
Zo, laten we beginnen met de swatches!
Hier zal ik eerlijk over zijn; dit viel me redelijk tegen. De eerste 3 kleuren zien er wel oké uit, maar de overige 3 waren lastig te swatchen en de kleuren in het oogschaduw doosje zijn inmiddels flink ingedeukt. Ook lijkt het hier alsof de eerste 2 kleuren gewoon glimmend zijn.  Maar goed, ik weet dus nog niet hoe het op mijn ogen valt!
 
 
Ik begin altijd met een gereinigd ooglid gevolgd door een laagje MAC paint pot oogschaduwbasis.
Vervolgens bracht ik Touch aan over mijn hele ooglid. (Let niet op mijn wenkbrauwen a.u.b., ik laat ze altijd doen en moet nog even geduld hebben hihi...)
 
 
Ik bracht de donkerste kleur, Andrea aan in mijn buitenste ooghoek en blende dit door in mijn crease. Toen bracht ik nog een laagje Touch aan over het hele ooglid en vervaagde ik alles met een blendingkwast. Zoals je ziet verschilt het niet veel als met de eerste foto.
 
 
 
 
 
 
In mijn binnenste ooghoek en op mijn wenkbrauw bot bracht ik de kleur Troy aan.
Onder mijn onderste wimperrand bracht ik de kleur Autumn aan.
 
 
En afgemaakt met de rest van mijn make-up. Ik vind het algehele resultaat niet slecht.
Toch ben ik kritisch en kies ik liever voor kleuren die glimmen, omdat het meer opvalt en mijn blauwe ogen meer doet spreken. Maar voor een basic look kan ik hier wel wat mee.
 
Ik heb het palette gekocht bij de DA in Amsterdam in de Leidse straat. Dit was een DA met ontzettend veel aanbiedingen, goedkope geuren en mooie merken! Hier koste het palette €4,95 en op online websites zoals Boozyshop zijn ze 5,95 of duurder. Ook verkochten ze het In the Mood palette en alle andere W7 palettes, zoals de andere nieuwe In the Smoke.
 
 
Ik ben benieuwd of degene die dit palette al bezitten, dezelfde mening hebben als mij.  
Laat het weten in de comments!
 
Liefs Nicole

 


3 opmerkingen:

  1. Mooi palette. Ik heb er ook 1 van dit merk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de kleuren mooi voor een naturel look, maar denk idd dat shimmer oogschaduw beter bij jou past. Bij mij staan de matte kleuren weer mooier vind ik zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt shimmer staan bij mij mooier! Maar wou het weleens proberen, matte oogschaduws.. Nu weet ik meteen weer waarom ik nooit een high end matt oogschaduwpalett koop hihi.. Of heb jij wel aanraders?...

    BeantwoordenVerwijderen