zondag 12 april 2015

#1 Recept; Pasta met zalm en pesto

Hoi allemaal!

Eindelijk komt dan het eerste recept online!
We aten vandaag een heerlijke pasta die ik jullie niet kan onthouden, namelijk pasta met zalm en pesto. Dit is écht een heerlijk gerecht, super simpel en heel snel klaar te maken. Dus als je een dagje niet zo'n zin hebt om te koken, maar wel wat lekkers op tafel wilt zetten raad ik je dit zeker aan.
Laat ik niet teveel kletsen, laten we beginnen...


Benodigdheden voor 2-3 personen;

- 200 gram pasta naar keuze (ik gebruik voor dit recept het liefst deze 'vlinders' of penne)
- Groene pesto
- 1 bakje kruiden roomkaas (150 gram)
- Pijnboompitten
- Rucola
- Gerookte zalm (150 gram)

Bereiding;

Breng water aan de kook voor de pasta. Bak in een koekenpan de pijnboompitjes goudbruin, en haal ze daarna meteen uit de pan.


Snijd ondertussen de gerookte zalm in reepjes en bestrooi met versgemalen peper.


Als het water kookt, doe de pasta in de pan en houd de kooktijd aan wat op de verpakking staat.
Wanneer de pasta bijna klaar is, warm je een wokpan op en verhit je een heel klein beetje olie.
Doe hier 2 eetlepels van de pesto bij en het hele bakje kruiden roomkaas. Meng dit op laag vuur goed door elkaar.

Voeg de reepjes gerookte zalm toe en meng kort. Doe dit allemaal wel snel, want roomkaas heeft de neiging om snel droog te worden. Giet de pasta af en voeg meteen bij het zalm mengsel. Doe er wat rucola doorheen, of kies er zoals mij voor op het er gewoon op te leggen.



Klaar is kees! Simple as that!
Serveer met een partje citroen, want citroen maakt serieus álles met vis lekkerder.



Je kunt met dit gerecht eindeloos variëren. Wij eten dit ook vaak met kipfilet en spinazie. Bak hiervoor eerst de kip gaar met kruiden naar smaak en daarna de pesto, roomkaas en voeg verse spinazie toe.

Ik ben benieuwd of jullie dit recept gaan uitproberen, laat het weten in de comments! =D

Liefs Nicole

6 opmerkingen:

  1. Hey Nicole!

    Wat een super lekker recept. Ik wil het sowieso een keer proberen.
    Ook super gaaf dat je nu eindelijk een blog hebt. Ik kan niet wachten om meer te lezen!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nicole!

    Wat een heerlijk recept!
    Was precies bezig met de boodschappen lijst, dus ik ga het morgen maken, ben benieuwd!

    Groetjes,
    Susanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk recept meid, heb alleen 1 dingetje, in die kruidenkaas van dat merk zit dierlijk vet..
    ik weet niet of je dat wist.. m´n moeder had die een keer meegenomen en toen zag ik dat!

    Succes met je blog verder! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie nu op internet staan dierlijk stremsel i.p.v. dierlijk vet.. sorry:)

      Verwijderen
    2. Als het niet op de ingrediëntenlijst staat, eet ik het gewoon. Ze zijn namelujk verplicht om elk dierlijk stremsel of bv gelatine dit aan te geven of dit van dieren gemaakt is of niet. Ieder volgt natuurlijk een andere mening :) Dankjewel voor je reactie!

      Liefs Nicole

      Verwijderen