donderdag 9 april 2015

Q&A vragen+antwoorden

Hoi Allemaal!

Ik vroeg jullie een aantal dagen geleden via instagram of jullie nog vragen voor mij hadden die ik zou kunnen beantwoorden in een Q&A artikel. Er kwamen veel leuke vragen binnen ik vandaag antwoord ik ze voor jullie!


Wat is jouw favoriete make-up product?
Mijn favoriete make-up product is zeker de CC cream van Max factor. Ik heb de lichtste kleur, en deze past goed bij mijn huid. De voornaamste reden dat ik dit gebruik is vanwege mijn onzuivere huid. Ik draag alleen een laagje CC cream naar mijn werk (als ik s'ochtends werk) om mijn puistjes en roodheden te camoufleren en dit werkt perfect. Ook heeft het een matterend effect dus ik loop er gedurende de ochtend niet bij als een glimworm.



Waarom ben je een blog begonnen?
Ik ben mijn blog begonnen om mijn liefde en passie voor beauty te delen met jullie.
Al maanden ben ik er mee bezig, zocht ik naar een goede camera, bekeek ik dagelijks artikelen van ontzettend veel andere meisjes hoe zij dit dan doen. Ik was er echt heel veel mee bezig. Inspiratie opdoen, maar ook lezen hoe zijn bepaalde dingen deden met hun blog. En wat hun struggles weleens waren of juist de hoogtepunten.
Toen begon ik ook veel vragen via instagram te krijgen, waarom ik geen blog begon. Ik maak(te) altijd veel foto's van eten en mijn gekochte beauty spulletjes, maar ook in het dagelijks leven kwamen er weleens meisjes naar mij toe die vroegen waarom ik geen blog begon. Zelfs mijn man heeft het meerdere malen tegen mij gezegd. Ik denk dat ik gewoon een bepaalde brug over moest ofzo, dat het er nu toch van gekomen is. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee en de statistieken liegen niet! Love you guys!



Ga je op vakantie dit jaar?
Mijn man en ik zijn nogal van het 'op het laatste moment alles doen', dus het zou zomaar kunnen dat als we vandaag nog niks gepland hebben dat we morgen geboekt hebben. Het staat in ieder geval niet in het vooruitzicht, omdat ik ook terug naar school ga na de zomer. Wel lijkt het me fijn om in het najaar nog een weekje weg te gaan, omdat het dan niet zo warm meer is overal. En willen we nog weekendjes weg gaan naar Duitsland en Antwerpen dit jaar.
 

Heb je nog bepaalde doelen in het leven?
Ik wil sowieso succesvol worden met mijn blog en natuurlijk binnen korte tijd mijn eigen website oprichten, dat is iets wat me nu bezig houd. Verder denk ik ook altijd heel erg in het hier en nu en niet over wat er over 10 jaar op me pad komt, vooral omdat je als moslim gelooft dat je morgen niet belooft is dus niet steeds dingen moet uitstellen die je eigenlijk graag wilt ofzo.
Natuurlijk hoop ik mijn school goed af te ronden en binnen 2 jaar mijn diploma Verzorgende IG te halen.

Wat is je lievelings eten?
Wat niet? Hahaha.. ik hou serieus van alles. Een combinatie tussen zoetig en hartig is nog het allerbeste. Bv pizza als hoofdgerecht en chocoladetaart met slagroom toe.. Oh ja ik weet wel wat lekker is. Ook al zouden sommige mensen er niet aan moeten denken. Ik moet zeggen dat ik veel dingen niet meer kan eten door mijn PDS (Prikkelbare darm syndroom) omdat ik daar gewoon ondraagbare pijn krijg, maar soms cheat ik natuurlijk ook wel. Ik ben hierdoor ook aangekomen en wil het graag weer kwijt als het lukt. Wél mag je me wakker maken voor sushi. (en hierbij heb ik meteen een andere vraag beantwoord hihi..)



Hoe hebben jij en je man elkaar leren kennen?
Mijn man en ik kennen elkaar al jaren. Toen ik nog geen moslima was, ging ik al met hem om 'buiten op straat'. Het was dus geen romantische love-at-first-sight, maar dat kwam later. Soort van love-at-honderdandtenmillion-sights-later, hahaha.


Wat was je aanleiding om te bekeren tot de islam?
Er zijn natuurlijk veel dingen vooraf gegaan, toen ik bekeerde tot de islam. Persoonlijk heb ik veel dingen meegemaakt die te privé zijn om te delen, maar bijvoorbeeld de scheiding van mijn ouders heeft veel bij mij losgemaakt. Ook veel dierbare mensen verloren, dus je kan wel zeggen dat ik mezelf een soort van kwijt was. Toen leidde ik ook nogal een losbandig leventje, en ik ben ook nooit met een geloof opgegroeid. Ik moest vroeger wel naar de kerk met Kerstmis en Pasen, maar dat was omdat ik op een Christelijke school zat. Niet omdat mijn ouders dit ook deden. Toen mijn huidige man en ik iets begonnen te krijgen, raakte ik wel altijd geïnteresseerd in zijn geloof. Wat hij deed mocht natuurlijk niet, omgaan met een vrouw waarmee hij niet getrouwd was, en ik wist nooit waarom.
Ook at ik natuurlijk nog gewoon varkensvlees, en hij at dat nooit mee. Toen ging ik zelf eens onderzoeken waarom dat dan is. Ook hoorde je toen der tijd ook al veel negativiteit over de islam in het nieuws dus dat was een dubbele aanleiding om eens wat informatie op te zoeken. Na weken en maanden op internet gelezen te hebben vroeg ik mijn man of hij eens een boekje met informatie mee kon nemen. En toen nam hij de Nederlandse vertaling van Koran mee.
Ik werd op slag verliefd op het geloof. Het heeft wel een tijdje geduurd, maar op het moment dat ik er zelf 100% achter stond ben ik bekeerd en getrouwd, en dat is nu 2 jaar geleden Alhamdullilah (Alle lof aan Allah).



Wat was je reactie van je ouders toen je ging bekeren?
Mijn ouders waren toen al gescheiden en ik woonde nog bij mijn vader. Gelukkig namen ze het allebei erg goed op, mijn ouders zijn nuchtere mensen die het leven niet te serieus nemen, en nooit geen vooroordelen hebben. Mijn zus schrok er wel even van, maar meer om het feit dat ik geen verjaardagen van hun meer bij zal wonen, en zij was bang dat ik dan nooit meer ergens aanwezig zou zijn. Dit is niet het geval natuurlijk, maar we weten allemaal wel hoe het er aan toe gaat op 'Nederlandse' verjaardagen en daar wil ik mij als moslima niet meer tussen bevinden. Ik ga nog wel gewoon mee uit eten en op verjaardagen kom ik gerust een bakkie halen en hun bij mij op mijn verjaardag. Ik kan en wil tenslotte mijn leven niet voor 100% omgooien omdat ik moslima ben, want ik ben ook gewoon een Nederlandse. Eentje die gek is op kaas, tulpen en klompen. Oh en haring man man zo uit de hand heerlijk hahaha.. Die nuchterheid blijft er in hoor ;)


Hoe voelt het nu om moslima te zijn en voel je je een ander persoon voordat je moslima was?
Nee, geen ander persoon. Wel een beter persoon. Zoals je al kon lezen, heb ik best een losbandig leventje geleid tot mijn 18e. Ik was ook geen braaf kind vroeger, ik was altijd druk en in de weer en sloeg andere kinderen de zandbak uit. Gewoon omdat ik daar alleen wilde spelen. Me moeder heeft wat gesprekken op school gehad, nou nou. Nu lachen we er om. Maar het geloof heeft me zeker op het betere pad gebracht. Ik ben gegroeit als mens en daar ben ik trots op. Ik ben aardiger geworden, denk meer aan me medemens als aan mezelf en respecteer nu alles en iedereen. Het kan me niet schelen dat je homo bent, het word misschien niet geaccepteerd in de islam maar als jij dat wilt zijn, prima. Het kan mij niks schelen als jij je haren paars verft, je durft het tenminste!
Iedereen in zijn waarde laten, maakt je een beter mens.


Ik heb besloten om het hierbij te houden, ik had nog meer vragen kunnen en willen beantwoorden maar dan zou het te lang worden. Wie weet doe ik dit over een tijdje nog weleens dan kunnen er weer andere vragen aan bod komen! Ik merkte dat er veel vraag was naar mijn bekering, dus ik hoop dat jullie daar nu een duidelijker beeld van hebben. Ik maakte de antwoorden vrij lang, maar het is ook een ontzettend groot onderwerp waar je natuurlijk wel uren over door zou kunnen praten.

Bedankt voor jullie interesse en vragen!

Liefs Nicole












16 opmerkingen:

  1. Wat mooi geschreven en ook zeker leuk om te lezen! Heb er bewondering voor dat je je zo tot een geloof kan keren.. Krijg zelf ook steeds meer intresse naar het geloof!

    Groetjesss Susanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk om te horen! Word ik heel blij van!
      Als je wat wil weten of delen mag je me altijd mailen,
      xus_nicole@live.nl

      Verwijderen
  2. Prachtig om te lezen jou bekeringsverhaal!
    Manier van schrijven vind ik prettig & ga vooral door met je blog, maak er wat moois van!

    Groetjes F.tabeqoyt from insta xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel wijffie!
      Ja ik schrijf misschien niet super professioneel, maar wel op me eigen manier hihi.. <3

      Verwijderen
  3. Mooi geschreven!! Ben trots op je!! ♡♡xxxx je grote zus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! Ben zelf ook een bekeerde moslima heel herkenbaar bepaalde dingen. Succes met je blog je doed t heel goed.

    Xx sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sabrina,

      MashaAllah wat mooi dat je ook bekeerd bent!
      Dankjewel meis!

      Liefs Nicole

      Verwijderen
  5. Ik begrijp je niet waar je aan geeft dat je niet meer bij Nederlandse verjaardagen wilt zijn.
    Wat bedoel je daar mee?
    Liefs Kyri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kyri,
      Hiermee bedoel ik, dat er vaak ontzettend veel word gedronken op zo'n avond. Omdat ik zelf natuurlijk niet meer drink is het voor mij niet fijn om me in zo'n omgeving te mengen. Dit bedoel ik alleen op de verjaardag van bv me zus of haar vriend, omdat hun nog jong zijn en veel vrienden hebben. Me moeder is alweer een stukkie ouder dus die viert het ook niet zo uitbundig meer :) Dan vind ik het geen probleem. Maar omdat mensen zich door drank vaak anders gaan gedragen als normaal, wil ik daar niet bij zijn. Ik hoop dat je het begrijpt, anders hoor ik het graag!

      Liefs Nicole

      Verwijderen
    2. Aah zo bedoel je dat, het kwam nogal vreemd over. Maar dat verjaardagen over het algemeen zuipfeestjes zijn ben ik het wel met je eens. Zelf ben ik dat vanuit huis uit niet gewend, best degelijk haha!

      Verwijderen
  6. Super leuke blog heb jij! MashaAllah je bent zo mooi! Ga door met je blog en ik weet zeker dat je succesvol wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Nicole!
    Zoveel respect voor wat je hebt geschreven. Toen ik je via via begon te volgen op instagram vond ik je meteen al heel bijzonder. En je lijkt me ook ontzettend aardig en bijzonder.
    Ik hoop dat je nog super lang doorgaat met je blog, want je bent echt geweldig!

    xx

    iris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey leuke blog ik ben mezelf ook aan het verdiepen in de Islam.
    Je schrijft mooi en inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen