vrijdag 17 april 2015

Mijn favoriete series + films | Aanraders

Hoi!

Vandaag wil ik mijn favoriete films en series met jullie delen.
Ik kijk echt amper normale tv meer, Netflix staat bijna 24/7 aan. Ik merk dat mijn volgers op instagram ook altijd veel series kijken, en daardoor raakte ik geïnspireerd er een artikel over te schrijven!

Prison break


Lincoln Burrows zit (onterecht) gevangen voor de moord op de broer van de vicepresident van de Verenigde Staten van Amerika en zal binnen enkele maanden worden geëxecuteerd. Zijn broer, Michael Scofield, ziet maar één mogelijkheid om hem uit de gevangenis te doen ontsnappen: hij pleegt een gewapende overval en moet van de rechter vijf jaar achter tralies in dezelfde gevangenis als zijn broer, de Fox River State Penitentiary. Daar gaat hij Lincoln helpen ontsnappen. Michael was bouwkundig ingenieur bij Maxwell & Schaum, het bedrijf dat de gevangenis renoveerde. Daardoor heeft hij de blauwdrukken van de gevangenis. Hij heeft die blauwdrukken, samen met andere informatie, op zijn lichaam laten tatoeëren, in code, zodat alleen hij de betekenis van de tattoos kent en niemand alarm zal slaan. Binnen de gevangenis blijkt dat Michael een groots plan heeft opgezet om zijn broer te bevrijden en zijn onschuld te bewijzen.

Dit is de eerste serie die mijn man en ik keken via Netflix. We hadden er veel verhalen over gehoord, en ik moet zeggen dat wij hem ook meteen geweldig vonden. Hij duurt lang, bevat 4 seizoenen en heeft 80 afleveringen in totaal maar it's all worth it. We hadden hem echt in no time uitgekeken. Wat een geweldige serie is dit! Echt heel goed in elkaar gezet, vooral de ontsnapping uit de gevangenis vond ik super spannend. Ik wil deze binnenkort opnieuw gaan kijken. Nieuwe afleveringen zouden in de maak zijn heb ik gelezen!


The following

 
The Following is een Amerikaanse serie met in de hoofdrol Kevin Bacon en James Purefoy.
De FBI schat dat er momenteel meer dan 325 actieve seriemoordenaars zijn in de Verenigde Staten. Wat zou er gebeuren als deze moordenaars een manier van communiceren hebben en contact maken met elkaar? Wat zou er gebeuren als ze in staat waren om samen te werken en allianties in het gehele land te vormen? Wat als er een briljante psychotische seriemoordenaar in staat was om alles samen te brengen?
Dit worstcasescenario is het verhaal van The Following, waarbij Joe Carroll, de psychotische seriemoordenaar, een groep volgelingen (Followers) op de been krijgt en hiermee een sekte van seriemoordenaars vormt. De persoon die dit moet stoppen is voormalig FBI-agent Ryan Hardy. Hij heeft Carroll al eerder gearresteerd in 2003, maar wordt na zijn ontsnapping uit de gevangenis weer gevraagd voor het onderzoek. Dit resulteert in een waar schouwspel tussen de FBI-agent en de psychotische moordenaar.

Ik heb zo gebaald dat deze serie maar 30 afleveringen heeft! Ik hoop dat ze snel met nieuwe afleveringen komen, want dit is echt een goede serie. Super spannend, al vanaf de eerste aflevering zit je er helemaal in. Je moet wel goed tegen steken/bloed kunnen (ook al is het allemaal nep, natuurlijk) want dat komt nogal veel voor in deze serie. Elke aflevering gebeurt er weer iets totaal onverwachts, wat je niet ziet aankomen.


Breaking bad

 
Walter White is scheikundeleraar. Op het moment dat zijn vrouw zwanger is van hun tweede kind, stort Walters wereld in. De dokter heeft namelijk vastgesteld dat hij terminaal ziek is. Walter heeft longkanker en lijkt niet lang meer te zullen leven. Om er voor te zorgen dat zijn gezin na zijn dood niet in een financiële crisis belandt, besluit Walter over te schakelen op een leven als misdadiger. Met de hulp van Jesse Pinkman, een uitgevallen leerling die in zijn klas heeft gezeten, maakt en verkoopt hij de drug crystal meth.
 
Dit is een serie die je eerst verder moet kijken, om het te snappen. De eerste 10 afleveringen was ik meer met andere dingen bezig als echt kijken en luisteren, want ik vond er maar niks aan. Het begint heel saai. Maar daar moet je écht even doorheen, want zodra je de verhaallijn snapt, blijf je achter elkaar kijken! Gelukkig komen er nieuwe afleveringen aan, want ik mis de serie echt. Ik kijk trouwens nu ook de serie Better Call Saul, de personage die ook in Breaking bad voor komt maar ik vind die lang niet zo goed als Breaking bad. De personage Saul Goodman is way better in Breaking bad!
 
 
Fast and the furious 7
 
 
 
Furious 7, ook bekend als Fast & Furious 7, is een Amerikaanse actiefilm uit 2015. De hoofdrollen in deze film zijn voor Vin Diesel, Dwayne Johnson, Michelle Rodríguez, Jordana Brewster en Paul Walker. Het is het zevende deel van de reeks The Fast and the Furious. Het is de eerste film die zich afspeelt na Tokyo Drift. De drie vorige films uit de reeks vonden plaats tussen 2 Fast 2 Furious en Tokyo Drift.
Nadat ze met Owen Shaw en diens bende afrekenden zijn Dominic Toretto en zijn team van professionele criminelen teruggekeerd naar de Verenigde Staten om terug proberen een normaal leven te leiden. Echter wil de broer van Owen Shaw, Deckard Shaw (Jason Statham), zich wreken op Dominic voor de dood van zijn broer. Nadat ze te weten komen dat Han overleden is in Tokio, rukt het team uit om Deckard Shaw te vinden voor hij hen vindt.
 
Natuurlijk verdient deze film ook een plekje in dit artikel. Ik ben absoluut fan van de fast and the furious films. Nr 7 van de reeks heeft wel veel bij me losgemaakt. Ik heb serieus gehuild na deze film, en ben er echt dagen emotioneel door geweest. Niet persee door Paul Walker die tijdens het maken van deze film overleden is, maar gewoon de emotionele scenes die er in voorkomen en de liedjes, en dan heb ik het vooral over het einde. Je merkt toch een verschil met de andere films omdat deze film niet echt veel met auto's te maken heeft maar meer met wraak. Hij is wel ongelofelijk vet en ik vind het knap dat ze zo'n goede film in elkaar gezet hebben, ook na het verlies van een van de belangrijkste hoofdrolspelers.
Ik weet dat er ook een 8, 9 en 10 zullen komen, dus ik ben benieuwd hoe deze zullen worden. Aangezien het toch heel anders zal zijn nu Paul Walker niet meer mee speelt.
 
 
Liar liar  
 
 
 
Fletcher Reede (Jim Carrey) is een succesvolle advocaat in California, en een gescheiden vader. Hij laat te vaak zijn werk in de weg komen als het gaat om het bezoeken van zijn zoon Max. Bovendien verzint hij telkens allerlei uitvluchten om zijn afwezigheid te rechtvaardigen. Het komt hem in zijn carrière goed van pas, maar hij kwetst er telkens zijn (ex-)vrouw Audrey en Max mee. Audrey heeft inmiddels een nieuwe vriend, Jerry, en zij en Max gaan bij hem in Boston wonen.
Op een dag mist Fletcher het verjaardagsfeest van Max, en Max weet dat hij achteraf weer met een uitvlucht de zaak recht zal proberen te praten. Wanneer Max de kaarsen uitblaast van zijn verjaardagstaart, wenst hij dat zijn vader 24 uur lang alleen maar de waarheid kan vertellen. En die wens komt uit..
 

Jim Carrey. Need i say more?! Deze film is hi-la-risch. Echt waar, als je van comedy houd en je kent deze nog niet; ga nu kijken!!! Zet een kop thee, bak popcorn en de tissues maar klaar. 
Nee, je gaat niet huilen omdat het zo'n romantische kwijlfilm is, maar omdat je tranen gaat lachen, gegarandeerd. Deze film is bijna net zo oud als ik, scheelt slechts 4 jaar, en toch heb ik deze film vorig jaar pas voor het eerst gezien! Nu is het standaard geworden dat als ik in een bad mood ben, dat deze film aangaat. Geheid weer over, die bad mood. 
 
 
Obviously ben ik echt een meisje die houd van kleding, schoenen en make-up. Maar zoals je kunt zien, kijk ik niet veel meisjes-series.   Ja, wat zijn nou echte meisjes-series? Bijvoorbeeld PLL, of terwijl Pretty little liars. Onwijs populair onder de meiden nu. Ik zeg eerlijk, ik heb 3 afleveringen gekeken, en toen heb ik hem uitgezet. Als ik nu lees dat mensen nog steeds bezig zijn met er achter komen wie A is, no way. Niks voor mij. Ik vind films zoals de nieuwe Cinderella super leuk, maar doe mij maar een goede actie/thriller. Zodra ik ergens helemaal in zit, kan je tegen me praten maar dan hoor ik je gewoon niet. En dat heb ik niet met girly-series/films.
 
 
 
Wat zijn jouw favoriete series en films? Hebben jullie nog aanraders voor mij, voor een goede serie op Netflix? Ik moet namelijk nu weer met een nieuwe beginnen en ik weet niet welke!
 
Liefs Nicole
 
 


1 opmerking:

  1. Leuke artikel! Prison break is inderaad een hele goeie.
    Een hele goeie serie is Lost, echt een aanrader!
    Revenge is ook een leuke serie maar de staat niet op netflix.

    BeantwoordenVerwijderen