donderdag 16 april 2015

Mijn favoriete budget producten + look

Hoi!

Vandaag laat ik mijn favoriete budget make-up producten aan jullie zien,
en de look die ik daarmee maak. Ik ben gek op budget producten, als ze kwalitatief ook goed gepigmenteerd zijn. Voornamelijk van Catrice heb ik een enorme verzameling. Alle producten die ik gebruik vandaag zijn onder de €8.



Laten we snel beginnen!


Ik begin bij de basis, een primer. Ik gebruik niet graag primer, want ik vind het niet fijn op mijn gezicht aanvoelen en de geur van primers staat me ook vaak niet aan. Deze matte perfect primer van MUA is fijn en heeft een neutrale geur, en doet prima zijn werk. Mijn make-up blijft hierdoor de hele dag op z'n plek. Deze primer te koop bij geselecteerde Kruidvats en kost €5,49


Ik ben nog geen goede budget foundation tegen gekomen die ik echt fijn vind. De ALL MATT plus foundation van Catrice is wel fijn. De dekking is medium, ik heb altijd nog een concealer nodig. Maar het eind resultaat vind ik goed genoeg voor een dagelijkse look. De foundation heeft een matte finish en dat is altijd goed. Een groot nadeel is de applicator. Wat het is ben ik nog steeds niet uit, ik noem het maar een plastic stokje.. Te koop bij de Kruidvat en Trekpleister voor €6,59

*EDIT; Ik werd er op gewezen dat het 'stokje' waarschijnlijk het stukje is wat bij het pompje hoort en inderdaad, er zit gewoon een pompje op de foundation en ik gebruik deze al maanden zonder! Ik wist niet eens dat deze foundation een pompje had! HAHAHA Stupid me...



Deze poeder van Catrice is me heilig. Wat een top product! Ik vind de prime and fine producten van Catrice allemaal fijn. Ik wil de primer ook nog gaan proberen, alleen wat me tegenhoud is dat die in een potje zit en je dus steeds met je vingers het moet aanbrengen. Deze poeder maakt me gezicht mooi mat en heeft een neutrale kleur waardoor hij voor meerdere huidskleuren geschikt is. Te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €4,99



De bronzer van MUA is echt prachtig.. Ik heb deze vorige zomer ontzettend vaak gebruikt. Ik gebruik graag een matte bronzer gedurende de winter, maar nu het weer mooi zonnig word vind ik een bronzer met shimmer prachtig. Ik gebruik dan meestal geen highlighter, alleen een matte blush erboven of de bronzer alleen. De MUA bronzer is te koop bij geselecteerde Kruidvats voor €4,99


Dit oogschaduwpalette van W7 is geweldig! Ik gebruik deze zo vaak, dat er in meerdere kleuren al een flinke deuk te zien is. Het In the buff palette bevat voornamelijk bruin/bronze kleuren. Die kleuren staat mooi bij mijn blauwe ogen. Dit pareltje met 12 kleuren scoor je voor slechts €7,95 bij o.a. Op = op winkels en sommige DA's. (Prijzen kunnen verschillen!)


De lipsticks van Catrice zijn ook zeker favoriet bij mij. Ik bezit er inmiddels 7, maar heb nog lang niet alle kleuren. Ik bezit vooral de ultimate colour lipsticks, die een prachtige finish hebben en intense kleuren. Als ik deze lipstick draag, denken mensen vaak dat ik MAC draag. Deze lipstick in de kleur 370 In a rosegarden scoor je echter voor €3,99 bij Kruidvat en Trekpleister.



De eyeliner van NYC is inmiddels ook in mijn everyday bakje beland. Deze eyeliner zag ik bij Shaaanxo op Youtube én bij Nikkie van Nikkietutorials, die er ook fan van zijn. De eyeliner heeft een intens zwarte kleur en een kwastje die makkelijk aanbrengt. Voor €2,79 te koop bij Kruidvat.



De lash princess mascara van Essence is absoluut mijn favoriete budget mascara.
Deze mascara krult mijn wimpers en geeft ze volume. Te koop bij o.a. Kruidvat voor €3,39


Deze oogschaduw basis van W7 is echt een topper. Voor die prijs vind je echt geen betere! Ik kocht deze primer voor slechts €1,29 bij de Big bazar.  


De Makeup revolution blush in Treat heb ik een lange tijden elke dag gedragen. Echt een prachtige koraal kleur voor de zomer. Deze kocht ik bij www.makeupmusthaves.nl voor slechts €1,49!


Ook deze prachtige highlighter komt van www.makeupmusthaves.nl en kostte €3,79
Dit is de kleur Golden lights.


Het welbekende Catrice eyebrow set. Menig blogger heeft hier al een review over geschreven en 9 van de 10 waren positief. Ook ik ben hier helemaal fan van en meng de kleuren samen voor de kleur die het beste bij mijn wenkbrauwen past. Deze is te koop bij o.a. Kruidvat voor €3,99


Mijn 2 favoriete budget concealers; de Catrice velvet finish voor onder mijn ogen en de camouflage cream voor op puistjes en onzuiverheden. Allebei verkrijgbaar bij Kruidvat maar de velvet finish volgens mij alleen bij geselecteerde filialen. €4,59 & €2,99



En hierbij de look die ik heb gemaakt:




Voor de ooglook heb ik als eerste de 7e kleur, Earth aangebracht over mijn gehele oogleden.
Daarna gebruikte in de 3e kleur van rechts, Wave in mijn buitenste ooghoek en crease en als highlighter in mijn binnenste ooghoek gebruikte ik de 3e kleur van links, Sand.



Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden! Wat zijn jullie favoriete budget producten?

Liefs, Nicole


6 opmerkingen:

  1. Mooie look! Ik vind het wenkbrauwkitje en de concealer van catrice ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de "applicator" bij de foundation is het stukje wat bij de pomp hoort ik denk dat de pomp zelf vast zit in de dop haha, verder leuk artikel!! ik gebruik de concealer zelf ook die is erg dekkend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OMG ik ben echt zo dom. That's just me. Nooit aan gedacht om gewoon het dopje eraf te trekken ipv steeds te draaien. De foundation heeft inderdaad een pompje hahahaha... Dankjewel voor de tip! :P
      Liefs Nicole

      Verwijderen
    2. Hahaha geen dank :)

      Verwijderen
  3. Leuk artikel meid! Ik kom veel bekende favorieten tegen, zoals: de catrice poeder, catrice wenkbrauwkit(mijn ultieme favoriet!), essence mascara en de catrice concealer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Kga eens de highlighter aanschaffen en de oogschaduw palette.. Myn favorietd budget producten zijn essence big lashes mascara, maybeline 24h concealer, cartice blush, essence lipstick. Kga nog een blogartikel over schrijven binnekort. Xx

    BeantwoordenVerwijderen