dinsdag 21 april 2015

#3 Recept; Monchou taart

Hi allemaal!

Eergister vroeg ik aan jullie wie het recept wilt voor monchou taart.
Vele zeiden dat jullie dat wel wilde, dus hierbij het recept! Ik maak deze taart echt ontzettend vaak, mijn familie is er gek op.

Als er een verjaardag is, visite komt, etentje met z'n alle dan moet er monchou taart als toetje zijn. Nu is dit gelukkig een hele makkelijke taart om te maken, die ook nog eens snel klaar is.


Ik heb helaas geen foto's van alle stappen, deze was ik vergeten te maken. Maar hij is zo makkelijk dat het niet kan mislukken!
Ik gebruik een taartvorm van 24cm maar je zou ook gerust een van 26cm kunnen gebruiken.
Je haalt ongeveer 10 puntjes uit de taart.

Benodigdheden;

- 1 pak Bastogne koeken
- Ongeveer 115 gr ongezouten roomboter
- 300 gr Monchou (niet het kuipje maar gewoon 3 losse pakjes van 100 gr)
- 2 pakjes slagroom van 250ml
- 2 zakjes klopfix
- 2 zakjes vanillesuiker
- 1 blik vlaaifruit kersen (als je van veel topping houd kun je natuurlijk ook 2 blikken doen)

Bereiding;

Bekleed de springvorm met bakpapier.
Laat de monchou iets op kamertemperatuur worden voordat je hem gebruikt.
Verkruimel de koekjes in de keukenmachine of hakmolen tot het helemaal gemalen is.
Smelt de boter in een pannetje en roer dit er door heen, tot dat er genoeg boter door het koekmengsel zit. Stort dit mengsel in de springvorm en druk goed aan met de achterkant van een lepel.


Vervolgens klop je de slagroom half stijf met de vanillesuiker en klopfix.
Trek de monchou wat uit elkaar en meng dit er door en klop dan nog even verder.
Dit gaat het makkelijkst in een keukenmachine of met een handmixer.
De monchou blijf je meestal zien in het mengsel, dit word wat klonterig maar zul je later niet terug proeven.


Nu laat ik het een nacht opstijven in de koelkast, en doe ik meestal de volgende ochtend of na een paar uurtjes de vlaaifruit erop en laat ik nog even koud worden.


Dit was het! Dit is mijn recept voor monchou taart!
Hij is heel geliefd in mijn familie en ook mijn man maakt een sprongetje van geluk als ik deze taart weer heb gemaakt. De combinatie van de brosse koekbodem, romig witte monchou/slagroom vulling en zoete kersen bovenop is heerlijk, deze taart moet je ooit in je leven eens gegeten hebben!

Ik ben benieuwd of jullie deze taart ook gaan maken, laat het weten in de comments!

Liefs Nicole


2 opmerkingen: