zondag 23 augustus 2015

PLOG; Dagje Sail 19-08-2015

Goedemiddag allemaal!

Vandaag deel ik weer eens een plog (fotoverslag) met jullie. Afgelopen woensdag gingen mijn man en ik naar Amsterdam om de boten te bekijken tijdens Sail. Ik maakte een hoop foto's deze dag en het leek me wel leuk om deze in een plog te laten zien. Kijk je mee?



Mijn man en ik gingen op de scooter naar Amsterdam. Wij wonen in IJmuiden, dus de boten kwamen via onze sluizen binnen. Daar hebben we niet gekeken, maar wel langs het kanaal. Het was prachtig weer en omdat het geen doen is met de auto op zo'n dag, besloten we mijn scootertje weer eens uit de schuur te halen!


Op de weg was het gigantisch druk om IJmuiden in en uit te komen. Gelukkig viel het fietspad wel mee en konden we zo doorrijden.

 

Dit was bij de pont naar Zaandam. Het-stond-vol-met-campers. Echt gewoon bom vol.


De berm van de Amsterdamse weg stond he-le-maal vol met auto's. Hier moesten we wel enorm opletten want iedereen liep dwars over het fietspad heen, ook mensen met baby's in kinderwagens! Ik vind dat altijd een beetje onverantwoordelijk. Ga dan helemaal aan de zijkant lopen, niet midden op het fietspad. Er fietsten ook gewoon wielrenners en geloof me, die stoppen helemaal niet voor je!


We zijn in Amsterdam! Dit was vlak voor het centraal station. We hadden hier nog het beste zicht op de boten.


Hello!


Marine schip.


 
... En nog een schip (van de 500 ofzo)


We hadden trek en besloten even te gaan eten in de stad.


Als je trek hebt in een lekker (halal) broodje, ga dan eens naar Simit sarayi in de Kalverstraat! Deze zit vlak voor de dam naast de Febo.


Deze broodjes zijn zo lekker zacht en vers! En wordt waar je bij staat nog warm gemaakt. Super lekker.


Lekker verkoelend drankje erna..


Toen de schepen waren aangemeerd namen we nog een kijkje op de kade. Vooral de entree van het Colombiaanse schip was spectaculair. Alle bemanningsleden stonden op de masten. Ja, ook vrouwen! Eentje zelfs helemaal bovenin.


Laatste selfie van de dag. We waren het wel zat geworden, van 13:00 tot 19:00 in de stad lopen is best vermoeiend!


Dus dan kan je wel raden dat ik niet nog thuis de keuken in ging duiken. We reden op de terug weg langs Amsterdam west, naar HFC (Halal fried chicken, zit op de Burgemeester de Vlugtlaan).
Ik nam een lekkere chicken burger menu en me man een hot wings menu. Goede afsluiter van de dag!

We hebben een hele gezellig dag gehad! Hoewel boten in het algemeen me normaal nooit zo interesseren, vond ik het deze dag wel leuk om zoveel verschillende boten te zien. Daarnaast zijn we gek op Amsterdam dus is het extra leuk als er dan iets georganiseerd word.

Zijn jullie nog naar Sail geweest? Vandaag vertrekken de boten weer en is Sail 2015 een feit!
Ik hoop dat jullie deze plog leuk vinden. Met zulke dagen zal ik vaker plogs maken als daar interesse naar is!

Liefs Nicole

Geen opmerkingen:

Een reactie posten