maandag 8 juni 2015

MAC faux dupe?!

Hoi allemaal,

Ik zat laatst door mijn lipsticks stash te struinen, en random swatches te maken toen ik er achter kwam dat 2 lipsticks wel érg op elkaar lijken! Het verschil is, de één kost €19,- en de ander €3,99. Ben je benieuwd over welke lipsticks ik het heb? Blijf dan vooral kijken..


Ik ben nooit zoveel bezig met dupes. Het was puur toeval dat ik over de lipsticks na ging denken. Beide lipsticks zitten momenteel standaard in mijn tas, ze passen bij elke look perfect.


Ik heb het over MAC faux en Catrice 370 In A Rosegarden. Ik ben zo gek op beide kleurtjes, ik wissel ze elke dag af en draag ze dus ontzettend veel. Dit zijn de enige 2 lipsticks die standaard in mijn tas zitten nu, normaal gesproken ook wel een felle kleur maar momenteel zijn dit mijn favorieten.

Links MAC Faux, rechts Catrice In A Rosegarden;


MAC faux is een onwijs populaire kleur. Over deze prachtige kleur heb ik al een review geschreven, die vind je hier. Op het eerste gezicht lijkt Faux een bruine nude kleur, maar eenmaal geswatcht zie je dat hij wel degelijk een roze ondertoon heeft. De finish is satin, semi-mat. MAC Faux kost €19.

Catrice 370 In A Rosegarden lijkt ook donkerder in de huls als dat hij werkelijk is. Deze kleur is ook duidelijk roze van ondertoon, maar wel een stuk romiger en glanzender. Ook is deze lipsticks toch nét iets rozer als MAC Faux. Catrice In A Rosegarden kost €3,99.

Hieronder heb ik MAC Faux aangebracht;



En hieronder zie je Catrice 370 In A Rosegarden;


 

MAC Faux is duidelijk matter, en voelt ook iets stroever met aanbrengen. Catrice In A Rosegarden is erg romig en soepel aan te brengen, deze lipstick glijd over je lippen alsof het een lippenbalsem is.

Of het een échte dupe is, nee vind ik niet. Ik vond ze erg op elkaar lijken, maar op de lippen is dit toch anders. Komt ook door je natuurlijke lip kleur, als jouw lip kleur al roze is normaal (wat bij mij het geval is) dan pakken lipsticks ook meer roze uit. Heb je een neutrale lip kleur, dan zal die minder zijn.


Neemt niet weg dat deze lipsticks beide prachtig zijn. Als ik moest kiezen welke mijn favoriet is, kies ik voor Catrice 370 In A Rosegarden. Deze lipstick is niet alleen betaalbaar, ook nog eens prachtig en blijft lang op je lippen. Wel iets minder lang als MAC, maar dat komt door de finish.
Ik heb zelfs een back up van de Catrice lipstick, ik vind deze zó fijn en de kleur staat iedereen!

Wat vind jij, is het verschil tussen de 2 lipsticks groot of vind jij het wel een geslaagde dupe?
Ik hoor je mening graag!

Liefs Nicole

2 opmerkingen:

  1. Twee prachtige kleurtjes, alleen staat Faux me niet en In a Rosegarden weer wel haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat Faux je niet staat! Dat heb ik weer met bruine kleuren zoals Velvet teddy, of Honey love! Die laatste ligt maar te verstoffen in mn stash haha.. Dankjewel voor je reactie :) Liefs Nicole

      Verwijderen