zaterdag 29 augustus 2015

Back 2 school make-up look

Hoi meiden!

Vandaag heb ik een back 2 school make-up look voor jullie. Ik gebruik voornamelijk budget producten om een zachte, frisse make-up look te maken. Ik hou zelf niet van donkere make-up met een dikke winged liner en felrode lippen om naar school te gaan. Deze look zou ik zelf ook dragen omdat het neutraal, snel en makkelijk is. Want wie wilt er nou s'ochtends vroeg (in mijn geval om 06:30) lang in de make-up zitten?! Kijk mee hoe ik deze look heb gecreëerd!



Dit zijn de producten die ik heb gebruikt voor de back 2 school look;


Zoals je ziet zijn het voornamelijk echte budget producten. Alleen de foundation en mascara zijn iets prijziger, maar jullie weten inmiddels wel dat ik geen fan ben van budget foundation & mascara. De blush is van de Action in de kleur ''Rose wood'' en de mascara is van Yves rocher. Dat is niet duidelijk te zien op te foto!


SCHRIK NIET! hahaha. Ik zie er moe uit hé? Ben ik ook wel een beetje. De vakantie stress slaat toe.
Maar we beginnen dus met een blote billen gezicht, enkel mijn dagcrème van Philosophy.


We beginnen bij de basis. Ik breng foundation aan over mijn hele gezicht, vandaag is dat gewoon lekker met mijn handen. De concealer breng ik aan onder mijn ogen en ik de hoeken van mijn neus. De blush breng ik aan op de appeltjes van mijn wangen en iets omhoog.


Zo dat scheelt al een beetje! Vervolgens breng ik oogschaduw basis aan en laat dit even opdrogen. Ik begin met een lichtbruin kleurtje uit het Essence all about chocolates palette.


Deze breng ik aan over mijn gehele oogleden.


Vervolgens breng ik een chocolade bruine kleur aan in de crease;


En als laatst breng ik een lichte highlight-kleur aan in mijn binnenste ooghoek voor een heldere oogopslag;


Alles even uitblenden;


Het lijkt alsnog een donkere smokey look te worden, maar dat komt straks allemaal goed, you'll see!
 


Wimpertjes gekruld, mascara aangebracht, wenkbrauwen ingevuld en een lipgloss op: ready for school!


Ik vind het een mooie, toch nog vrij neutrale look geworden. Geen zware, gecontourde look met dikke zwarte eyeliner en felle lippen. Absoluut niet nodig voor een dagje school! Ik zou deze look overigens niet alleen naar school dragen hoor; ik vind dit gewoon de perfecte alledaagse look. Hoewel ik normaal niet zo dol ben op lipgloss, is deze van Catrice wel een hele fijne! Blijft natuurlijk niet zo lang zitten, maar toen ik 13/14 was had ik ook standaard een lipgloss in me etui zitten om gedurende de dag bij te werken.

Wat vinden jullie van mijn back 2 school make-up look? Ik zou het lief vinden als je een berichtje achterlaat!


Liefs Nicole

4 opmerkingen:

  1. Hmmm voor een back to school look vind ik hem eigenlijk nog best heftig. Zeker voor meisjes die nog naar de middelbare school gaan is het wat mij betreft too much. Oogschaduw weglaten en dan is het al een stuk geschikter. De look is prachtig geworden begrijp me niet verkeerd maar zoals ik al aangaf too much.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Het is natuurlijk persoonlijk of je het too much vind of niet, dit is een look die ik zelf zou dragen (ook op jongere leeftijd) en je kunt inderdaad dan bijv de oogschaduw helemaal weglaten!

      Liefs, Nicole

      Verwijderen
  2. Prachtige look! En dat alleen met butgetproef producten.
    (Jij bent gwn natuurlijk heel mooi mashaa allah)
    Ps: welk nr foundation gebruik je?
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel hiba!
      Ik gebruik de lichtste kleur in het assortiment, r1 rose ivoire heet hij uit mn hoofd..
      Liefs Nicole

      Verwijderen