woensdag 3 februari 2016

Estée lauder Double wear all-day glow bb cream

Hoi!

Vandaag review ik voor jullie de Estée lauder double wear all-day glow bb cream. Een mond vol! Ik was erg benieuwd naar deze bb cream, omdat ik er al veel over gehoord en gelezen heb. Inmiddels draag ik hem elke dag en ik wil jullie graag laten zien waarom. Kijk je mee?


Vorig jaar ben ik een beetje afgestapt van de high-coverage foundations en verdiepte ik me in de bb/cc creams. Ik kocht de Guerlain bb cream en die vind ik tot de dag van vandaag geweldig, echt een hele mooie bb cream die de dekking heeft van een foundation, maar de luchtigheid van een bb cream. Daarnaast is mijn geliefde cc cream van Maxfactor helaas uit het assortiment gegaan, maar heb ik nog 2 backups liggen omdat ik die ook oh-zo fijn vind. Sinds ik genezen ben van acne en alleen nog wat rode vlekjes en littekentjes heb, heb ik ook niet zoveel dekking meer nodig. Daarom ben ik research gaan doen naar bb creams en draag ik amper nog echte foundation.

 

De Estée lauder double wear all-day glow stond al een tijdje op mijn wishlist. Ik las er goede verhalen over, o.a. bij Mascha van www.beautygloss.nl. Ik kreeg van mijn moeder cadeaubonnen voor een luxe drogist bij ons in de buurt, waar ze dus onder andere Estée lauder verkopen, Lancome, Clinique en heel veel andere mooie merken. Ik ben al erg lang gek op de producten van Estée lauder, dus daar nam ik meteen een kijkje. Ik had het Idealist serum al op mijn wishlist staan dus die ging sowieso mee naar huis, maar ook deze bb cream. Ik testte in de winkel de all-day glow bb cream en de double wear light variant, en de all-day glow beviel mij het best.

 

De verpakking is simpel, het is een plastic tube. Dat zie je veel bij bb creams, heb ik ook geen moeite mee. Het enigste nadeel vind ik van plastic verpakkingen, dat het product vrij prijzig is, maar dat je niet het idee hebt dat je een 'luxe' product gebruikt. De tube bevat een hygiënische spuitdop, waardoor je zelf kan bepalen hoeveel je gebruikt. Ik kocht de kleur 1.0 omdat dat de lichtste kleur is in het assortiment.


De substantie is dikker dat ik had verwacht. Hij blijft echt muurvast op je hand zitten, hij glijd er niet af. Daardoor dacht ik al meteen dat dit een vrij dekkende bb cream zou zijn.
De kleur had voor mij nog wel iets lichter gemogen, maar dit is niet storend omdat je geen verschil ziet bij me nek met hoofddoek op. De bb cream is olie vrij en heeft een spf 30, fijn in de zomer! Kijk wel uit met flits foto's, dan lijk je net een spook als je foundations/bb creams met spf gebruikt.


Dit is mijn huid momenteel zonder make-up. Rode vlekjes en oneffenheden, maar geen puistjes meer. Iets onrustig door mijn periode en het weer. Mijn huid reageert heel snel op de weersveranderingen.


En dit is met een laagje Estée lauder all-day glow bb cream:



Ik vind het resultaat heel mooi! Ik gebruik er altijd nog een concealer over, op plekjes waar dat gewoon nodig is. Maar ik zou hem ook gewoon zo op zich kunnen dragen, het is een hele fijne en licht dekkende bb cream! Ook zie ik zeker een 'glow' terug op mijn gezicht met deze bb cream. Ik poeder het altijd nog wel af, want ik voeg altijd liever zelf glow toe d.m.v. highlighter.


 

Vooral met de rest van mijn make-up op zie je wat deze bb cream echt doet. Zoals je ziet heb ik niet veel nodig om een mooie, dagelijkse look te maken. Ik heb geen zware dekking meer nodig, en daarom gebruik ik zo graag bb creams. Betekend niet dat mijn zoektocht nu stopt natuurlijk, als jullie nog tips hebben voor mij voor goede bb creams, please let me know!

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de Estée lauder double wear all-day glow bb cream! Laat je een comment achter?

Liefs Nicole

12 opmerkingen:

  1. Geeft inderdaad een mooi effect bij je! Heel duidelijke review :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit inderdaad! En wat heb je een mooi gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chanel cc Cream !! Proberen waard!! Gr glamup.nitaa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom zit je niet meer op instagram?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi!
    Waar ben jij gebleven op instagram?
    Ik mis je enorm

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag vast niet meer van dr man ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeft mijn man niks mee te maken, gatver wat een kortzichtig persoon ben jij!

      Verwijderen
  8. jammer dat je geen reviews meer online zet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Shalom prachtige Nicole!

    Ikzelf ziet niet meer op Instagram maar wilde je bedanken voor je inspiratie elke keer! Jij leek mij oprecht een vrolijke en lieve dame!

    Ineens dacht ik hoe zal het gaan met, hopelijk komt de blog weer helemaal terug, en anders heel veel plezier en geluk met wat het leven je verder brengt ��

    Liefs Roxanna

    BeantwoordenVerwijderen